Skip to content

Ze swiata architektury – Teatr Operalab Pawilon konkursowy Wstęp / Architektura i projektowanie UGO

1 miesiąc ago

311 words

Dzięki uprzejmości UGO Architecture and Design W konfrontacji z oryginalną formą piramidy, kształt propozycji Pawilonu Teatru Operla, zaprojektowany przez UGO Architecture and Design, jest wynikiem konsekwentnej analizy budowy Teatru Wielkiego.
Charakter i funkcja rzędu przestrzeni wewnętrznych, w tym wejścia, widowni i sceny, znajduje swoje odbicie w układzie form tworzących bryłę budynku.
Pawilon staje się wówczas powtórzeniem tego układu i nadaje mu dodatkowego znaczenia.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Pionowy układ elementów pozwala na wprowadzenie opcjonalnych modyfikacji, płynne przejście między przestrzeniami, których hierarchia jest nienaruszalna w budynku Teatru.
Zakłócenie aranżacji powoduje, że widz jest prowadzony bezpośrednio na scenę, a następnie przemieszcza się do środka, który jest obszarem wejściowym.
W wyniku układu teatralnego zmienia się znaczenie Teatru, otwiera się na codzienność.
Nie aktorzy, ale widzowie stają się przedmiotem spektaklu.
Widz nie musi przechodzić długiej inicjacji, aby oglądać grę, to gra spotyka go w połowie drogi.
Dzięki uprzejmości UGO Architecture and Design Kształty symbolizujące poszczególne formy Teatru są zawieszone na aluminiowych siatkach i tworzą elastyczną scenerię sceniczną dla wydarzeń odbywających się w pawilonie.
Otwierają przestrzeń dla nowych działań i są jednocześnie związane z oryginałem.
Widzowie doświadczają serii wydarzeń.
Montują się wokół najmniejszego prostokątnego prostopadłościanu (obszaru wejściowego), a następnie przesiadują w audytorium, podczas gdy kurtyna sceniczna (cylinder) schodzi dookoła nich.
Aktorzy zbierają się w obszarze zewnętrznym pomiędzy cylindrem i największym prostokątem prostopadłościanu.
Po podniesieniu kurtyny widz jest otoczony aktorami.
Spektakl się rozpoczyna.
Dzięki uprzejmości UGO Architecture and Design Architects: UGO Architektura i Design Lokalizacja: Warszawa, Polska Autorzy: UGO Architecture i Kooper.
Magda Piotrowska
[patrz też: metalzbyt tczew, montaż pasa nadrynnowego, mrówka myślenice ]

Powiązane tematy z artykułem: metalzbyt tczew montaż pasa nadrynnowego mrówka myślenice