Skip to content

Nowoczesna architektura : Święte wzgórza w Arles / GVultaggio Architects

1 miesiąc ago

522 words

Dzięki uprzejmości Florindo Ricciuti GVultaggio Architekci w Rzymie podzielili się z nami swoją propozycją dotyczącą ekumenicznego centrum w południowej Francji.
Śledź po przerwie kolejne obrazy modelu, a także opis od projektantów.
Planowanie centrum ekumenicznego w mieście Arles daje mi możliwość przyjrzenia się tematowi symbolizmu w architekturze i ponownemu zinterpretowaniu związku między ikoną a religią.
We wszystkich epokach, podczas planowania miejsca kultu, ludzie próbowali stworzyć mistyczne przestrzenie, które były w stanie ustanowić związek z Boskością, ale to musiało być symbolem, a jednocześnie punktem zwrotnym w kontekście miejskim .
Dzięki uprzejmości Florindo Ricciuti Badania planowania przekształciły się w badania językowe mające na celu wprowadzenie stylów, które mogłyby w najlepszym razie reprezentować wielkość Boskości; ale we współczesności, z zanieczyszczeniem grup etnicznych i religii oraz współistnieniem w tym samym mieście miejsc kultu różnych religii, badania językowe przerodziły się w proces samoidentyfikacji, gdzie każdy kult próbował określić się, aby stać się rozpoznawalnym w metropolii.
Dzięki uprzejmości Florindo Ricciuti Planowanie ekumenicznego centrum, miejsca spotkań i wymiany między różnymi religiami, w którym splatają się współistnienie różnorodności indywidualnych opowieści, rzuca wyzwanie wszystkim, co do tej pory powiedziano.
Nie do pomyślenia jest zaplanowanie centrum zaprojektowanego jak dom, meczet, synagoga lub kościół katolicki lub protestancki, w którym jeden język jest bardziej dominujący niż drugi.
Byłoby jak przyznanie się do współistnienia i pogodzenia się z ideą życia oddzielonego, jako niewolników naszej własnej tożsamości.
Dzięki uprzejmości Florindo Ricciuti Sugestia tego ekumenicznego centrum całkowicie zaprzecza wszelkim symbolizmom, umieszczając wszystkie budynki wokół wspólnej okrągłej ścieżki: pierścień, który idealnie łączy każdą religię i która neguje różnorodność.
Aby przedstawić ideę zaprzeczania każdej formie indywidualizmu, cała struktura pokryta jest ziemią, tworząc wzgórza, owinięte zielonym płaszczem.
Tablica prezentacyjna Ta ostatnia ma wygrawerowane amorficzne otwory, które wprowadzają światło do wnętrza, z dużymi nacięciami, które zapewniają dostęp do budynków przez jaskinie, a przede wszystkim przez wielkie koło przecięte: szklaną wstęgę, która otacza wewnętrzny dziedziniec, miejsce wymiany i spotkania między kulturami, mistyczną przestrzenią i ukrytą tajemnicą za wzgórzami.
Każdy budynek zbudowany jest z centralnego okrągłego jądra w kształcie litery K , przeznaczonego do ceremonii religijnych.
Wokół tego inne środowiska krążą wokół satelitów; jak wcześniej opisano, pięć struktur otaczają duży centralny dziedziniec, tworząc ciągły system pęcherzyków.
Eksplodował aksonometryczny Zaprzeczenie symboliczności i chęć pokonania badań planistycznych generuje rzeźbiarski krajobraz: Święte Wzgórza.
Rzeźba zaprojektowana, aby stać się ikoną współczesnej metropolii, symbolem integracji rasowej, symbolem wymiany i porównania między różnymi grupami etnicznymi! Święte Wzgórza zaprzeczają symbolice, aby stała się symbolem całej społeczności! Architekci: GVultaggio Architects Lokalizacja: Arles, Francja Obszar projektu: 3.200 m2 Rok budowy: 2009 Modelarz: Modelab Fotografie: Dzięki uprzejmości Florindo Ricciuti Diagrams
[hasła pokrewne: maszyny pakujące, Kruszenie betonu, energooszczędne okna pcv ]

Powiązane tematy z artykułem: energooszczędne okna pcv Kruszenie betonu maszyny pakujące