Skip to content
4 tygodnie ago

172 words

Dziób tarczy ma duże znaczenie w gruntach słabych, które muszą być zabezpieczane za pomocą obudowy czołowej. Pod osłoną dzioba robotnicy pracujący na przodku mogą założyć ochronę czołową z desek lub blach wystarczająco daleko w przód, aby zapewnić możność przesuwu tarczy na całą długość pierścienia. W niektórych gruntach, np. w miękkich iłach, zdaniem niektórych wykonawców, dziób utrudnia prowadzenie tarczy, powodując skłonność do obniżania się jej czoła. W większości jednak przypadków powinno się stosować tarcze o małych średnicach z dziobem. Element oporowy w tarczach o małych średnicach wykonuje się zwykle z blachy stalowej. Składa się on z dwóch pierścieni: przedniego oraz tylnego oddalonych od siebie tak, aby między nimi zmieściły się korpusy lewarów hydraulicznych. Pierścienie te są połączone z sobą żebrami, których grubość jest taka sama, jak grubość blachy powłoki (ok. 20 mm). [przypisy: atosiban, inhibitor korozji, przeciski pod drogami ]

Powiązane tematy z artykułem: atosiban inhibitor korozji przeciski pod drogami